Ceramiczno-metalowa warstwa ochronna.

Ceramizatory, jak sama nazwa wskazuje – działają na zasadzie procesu ceramizacji. Proces ten jest ściśle związane z wysoką temperaturą oraz ciśnieniem, które zachodzi w miejscach trących ze sobą elementów metalowych. Aby zjawisko ceramizacji i rewitalizacji, mogło zajść na powierzchniach, jaka panuje w silniku). Po odpowiednim zaaplikowaniu Ceramizatora® – zachodzi proces dyfuzji, wówczas cząsteczki preparatu łączą się z cząsteczkami metalu i to właśnie tworzy wytrzymałą odporną na zużycie warstwę ceramiczno – metalową. Dzięki temu tarcie można znacznie zredukować, co automatycznie przekłada się na wydłużenie pracy wszystkich części silnika oraz jego mechanizmów (ceramizator zgodnie z przeznaczeniem można stosować do silników, skrzyni biegów manualnych oraz automatycznych, do układów paliwowych, oraz układu wspomagania kierownicy). Stosowanie preparatu ma wpływ na polepszenie struktury krystalicznej siatki metalu. Warstwa wierzchnia, zostaje utwardzona i wypełniona a cząsteczki ceramiki, likwidują defekty powstałe w procesach tarcia na skutek eksploatacji.

Technologia ceramizacji.

 

Jedną z metod ceramizacji i rewitalizacji silnika jest dodanie do układu olejenia mineralnego dodatku ceramicznego, który wytwarza na powierzchniach metalowych , cienką i bardzo trwałą warstwę metalowo-ceramiczną która cechuje się znakomitymi właściwościami materiałowymi. Wykazuje bardzo niskie współczynniki tarcia w badaniach tribologicznych oraz bardzo silną odporność na zużycie. Powłoka cermetalowa powstaje w efekcie adhezji cząsteczek budulca ceramicznego z molekułami metalu przemieszczającymi się w oleju. Procesowi sprzyja selektywne przenoszenie swobodnych molekuł metalu, które znalazły się w substancji smarnej w wyniku zużyciowego charakteru tarcia.

Powłoki ceramiczne mają bardzo szerokie zastosowanie i sprawdzają się jako:

  • – Powłoki zmniejszające tarcie – wszędzietam gdziewystępuje tarcie w ruchu obrotowym i posuwisto-zwrotnym.
  • – Zabezpieczenia antykorozyjne -szczególnie istotne w przypadku rzadko używanych lub sezonowanych mechanizmów.
  • – Do pewnego stopnia również, jako powłoki regenerujące zużyte powierzchnie.

 

Opisany powyżej zespół procesów, zabezpiecza miejsca tarcia za sprawą gładkiej powłoki cermetalowej o dużej twardości i niskim współczynniku tarcia. Ceramizacja przywraca nominalną geometrię powierzchni oraz chroni i wydłuża wielokrotnie czas eksploatacji układu.

Poniżej umieściliśmy wykres przedstawiający zmiany współczynników tarcia oraz zużywania się mechanizmów silnika na skutek zastosowania preparatu Ceramizator.