Jak zatrzymać branie oleju przez silnik? Kiedy zauważysz, że Twój silnik zaczyna brać olej, nie ma potrzeby wpadać w panikę. W pewnych sytuacjach niewielkie zużycie oleju, zwłaszcza w autach sportowych, CZYTAJ DALEJ
Zobacz także: Olej silnikowy odgrywa kluczową rolę w funkcjonowaniu jednostki napędowej, jednak jego skuteczność może być znacząco ograniczona przez zmiany w liczbie TBN (Total Base Number). Liczba ta, mierząca zdolność CZYTAJ DALEJ
Jeżeli silnik zaczyna zużywać zbyt dużo oleju, wielu kierowców obawia się kosztownego remontu. Jednak zanim zdecydujemy się na takie rozwiązanie, warto rozważyć alternatywne metody, w tym zastosowanie chemii silnikowej, takiej CZYTAJ DALEJ
Zobacz także: Czy można wydłużyć żywotność oleju silnikowego? Tak, można to zrobić, a kluczową rolę odgrywa tutaj odczyn oleju, który zależy od zewnętrznych czynników oraz liczby TBN (Total Base Number). CZYTAJ DALEJ
Zjawisko poboru oleju przez silnik to problem, który może dotyczyć zarówno starszych, jak i nowoczesnych jednostek napędowych. Zwiększone zużycie oleju może być spowodowane wieloma czynnikami, począwszy od zużycia elementów mechanicznych CZYTAJ DALEJ
Jak ważne jest stosowanie preparatów takich jak Ceramizator i Cerator do nowoczesnych silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa? Przykład Forda Mustanga V8 Nowoczesne silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa, takie jak 5.0-litrowy CZYTAJ DALEJ
Nowoczesne silniki, takie jak S58 montowany w BMW M4 Competition, są symbolem zaawansowanej inżynierii, oferując doskonałe osiągi oraz precyzyjne wykonanie. Jednak nawet takie jednostki napędowe wymagają okresu docierania, podczas którego CZYTAJ DALEJ
Skuteczne usuwanie nagaru z tłoków – Poradnik Nagar na tłokach to powszechny problem w silnikach, zwłaszcza tych wyposażonych w bezpośredni wtrysk paliwa. Jego usuwanie tradycyjnymi metodami, takimi jak nafta, okazuje CZYTAJ DALEJ
Chemiczny remont silnika – jak i kiedy go przeprowadzić? Wstęp do chemicznego remontu silnika Chemiczny remont silnika to technika, która zyskuje na popularności wśród kierowców poszukujących skutecznych sposobów na poprawę CZYTAJ DALEJ
Zjawisko LSPI – Co to jest i jakie niesie zagrożenia? W świecie nowoczesnych silników spalinowych, zjawisko LSPI (Low Speed Pre-Ignition) staje się coraz częstszym problemem, szczególnie w jednostkach napędowych o CZYTAJ DALEJ
Dlaczego Antykoks jest Lepszym Wyborem od Microflex dla Silnika 1.2 PureTech? Silniki 1.2 PureTech, które znalazły się w wielu modelach koncernu Stellantis, zyskały reputację jednostek podatnych na tworzenie się nagaru. CZYTAJ DALEJ
Jak Efektywnie Radzić Sobie z Zapieczonymi Pierścieniami: Nowoczesne Metody Usuwania Nagaru i Przywracania Kompresji Zapieczone pierścienie tłokowe w silniku spalinowym mogą prowadzić do poważnych problemów, takich jak spadek kompresji, zwiększone CZYTAJ DALEJ